Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Consumer preferences towards influencer marketing in the beauty industry on Instagram and Youtube platforms (comparative analysis)

Tytuł:
Consumer preferences towards influencer marketing in the beauty industry on Instagram and Youtube platforms (comparative analysis)
Autorzy:
Bogdan Gregor
Aneta Olejniczak
Data publikacji:
2023-09-30
Tematy:
social media
social networking sites
influencer marketing
beauty influencer
Instagram
YouTube
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this article is to compare consumers' preferences towards activities and content, published by beauty influencers, on Instagram and YouTube platforms. The motive behind embarking on this topic is to address the research gaps in the available literature and studies on this subject. Previous research works mainly concentrated on markets other than Polish or addressed topics in other contexts. To achieve the purpose of the paper, a study was conducted using a survey technique supported by an online questionnaire, on a sample of 146 individuals who use social media platforms. The survey results reveal that users in the beauty category are most likely to watch product reviews on both Instagram and YouTube platforms. Moreover, favourite products in the beauty category for Instagram users are facial care products, and for YouTube viewers, are makeup cosmetics.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies