Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Final purchasers’ cooperation with offerors in online and offline environments

Tytuł:
Final purchasers’ cooperation with offerors in online and offline environments
Współpraca nabywców finalnych z oferentami w środowisku internetowym i pozainternetowym
Autorzy:
Agnieszka Izabela Baruk
Data publikacji:
2024-03-30
Tematy:
final purchaser
offeror
cooperation
online environment
offline environment
nabywca finalny
oferent
współpraca
środowisko online
środowisko offline
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel: Celem artykułu jest określenie preferowanego przez nabywców finalnych środowiska współpracy z oferentami. W artykule podjęto także próbę określenia znaczenia tego środowiska w odniesieniu do: 1/ postrzeganych zalet środowiska online i offline jako miejsca tej współpracy; 2/ rodzaju usług, które nabywcy finalni chcieliby współtworzyć. Metodologia: Wyniki przeglądu literatury światowej wskazują na istnienie luki poznawczej i badawczej w zakresie wymienionych aspektów. W celu zmniejszenia tych luk przeprowadzono badania empiryczne. Dane poddano analizie ilościowej z wykorzystaniem metod analizy statystycznej i testów statystycznych. Wyniki: Stwierdzono, że większość respondentów preferowała równoległe wykorzystanie środowiska online i offline do współpracy z oferentami. Cechą różnicującą w sposób istotny statystycznie każdą z analizowanych zalet środowiska online i offline jako miejsca współpracy z oferentami było preferowane środowisko współpracy. Preferowane środowisko współpracy różnicowało jedynie odpowiedzi dotyczące usług kulturalnych. Oryginalność: Zaprezentowane podejście jest oryginalne. Po raz pierwszy w zaproponowanym kontekście zbadano preferencje nabywców finalnych dotyczące środowiska współpracy z oferentami.

Purpose: The aim of this study is to determine final purchasers’ preferred environment of cooperation with offerors. The study also sought to determine the significance of this environment in relation to (1) advantages perceived in online and offline environments as places for this cooperation and (2) the type of services final purchasers would like to co-create. Methodology: The results of the world literature review indicate cognitive and research gaps in the aspects mentioned. To reduce these gaps, empirical studies were carried out. The data were subjected to quantitative analysis using statistical analysis and statistical testing. Findings: The results indicated that most respondents preferred a parallel use of online and offline environments for cooperation with offerors. The preferred environment of cooperation was a feature differentiating, in a statistically significant way, each of the analysed advantages of online and offline environments as places of cooperation with offerors. The preferred environment of cooperation differentiated only responses relating to cultural services. Originality: The approach presented is original. Final purchasers’ preferences concerning the environment of cooperation with offerors have been studied for the first time in the proposed context.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies