Tytuł pozycji:
Prestige in partnership: A case study in leveraging university excellence to elevate brand success
W miarę jak globalna konkurencja w dziedzinie badań naukowych stale rośnie, uczelnie wyższe stają się kluczowymi ośrodkami innowacji i generowania wiedzy. Jednym z najważniejszych czynników przyciągających instytucje badawcze do uczelni jest jej marka i doskonałość naukowa. W niniejszym artykule autor koncentruje się na analizie, w jaki sposób uczelnia może z instytutem badawczym wytyczać wspólne cele na rzecz osiągnięcia sukcesu na płaszczyźnie naukowo-badawczej. W artykule dokonano przeglądu literatury na temat istoty marki instytucji oraz jej wpływu na pozyskiwanie partnerów. Zidentyfikowano przykłady uczelni o globalnej renomie, które osiągnęły sukces w budowaniu trwałych relacji z innymi uczelniami, instytutami badawczymi oraz partnerami przemysłowymi dzięki swojej silnej marce. W dalszej części artykułu skupiono się na aspekcie praktycznym i omówiono strategię, która została zastosowana przez Coventry University w celu nawiązania długofalowej współpracy z badaczami z Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Technologii Eksploatacji oraz jakie rezultaty uzyskano w wyniku zastosowania tej strategii. Wskazano między innymi na działania związane z promocją osiągnięć naukowych oraz inwestowaniem w rozwijanie relacji z instytutem badawczym. Przeprowadzona analiza pokazuje, że renoma uczelni może pełnić kluczową rolę w budowaniu relacji pomiędzy światem nauki, a innymi instytucjami badawczymi. Uczelnie o silnej marce są bardziej atrakcyjne dla potencjalnych partnerów badawczych, co zwiększa szanse na realizację wspólnych projektów badawczych i komercjalizację uzyskanych wyników badań.
As global competition in research continues to grow, universities are becoming key centres of innovation and knowledge generation. One of the most important factors attracting research institutions to a university is its brand. This article examines how universities can collaboratively establish and achieve research goals with research institutes, using a case study of Coventry University’s partnership with the Lukasiewicz Research Network – Institute for Sustainable Technologies (Lukasiewicz–ITEE). The analysis highlights the significance of a strong brand in fostering sustainable relationships with other academic, research, and industrial partners. The practical implementation of Coventry University’s strategies, including promoting research achievements and investing in relationship development, is explored. The study demonstrates that a university’s reputation significantly enhances its appeal to potential research partners, thereby facilitating joint research projects and the commercialization of research outcomes.