Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Determinants of young Polish consumers’ food product purchases

Tytuł:
Determinants of young Polish consumers’ food product purchases
Czynniki warunkujące zakup produktów spożywczych przez młodych polskich konsumentów
Autorzy:
Irena Ozimek
Julita Szlachciuk
Olena Kulykovets
Anna Dąbrowska
Data publikacji:
2024-09-30
Tematy:
food purchases
young consumers
consumer behaviour
packaging
żywność
zakupy żywności
konsument żywności
opakowanie
młody konsument
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono determinanty zakupu produktów żywnościowych przez młodych konsumentów w wieku 18-25 lat. W procesie podejmowania decyzji o zakupie określonych produktów spożywczych konsumenci zwracają uwagę na różne czynniki ekonomiczne i pozaekonomiczne, w tym marketingowe. Młodzi nabywcy stanowią istotną grupę dla rozwoju gospodarki. Dostrzegając złożoność czynników determinujących wybory żywnościowe konsumentów, podjęto próbę sprawdzenia znaczenia i wpływu wybranych 17 czynników na zakup żywności przez młodych konsumentów. Badanie zostało przeprowadzone na przełomie października i listopada 2020 roku metodą CAWI. Do przeprowadzenia badania wykorzystano Formularze Google dostępne w Internecie. Do analizy danych zastosowano analizę czynnikową i analizę skupień. Większość respondentów przyznała, że podczas zakupów żywności zwraca uwagę przede wszystkim na cenę oraz datę przydatności do spożycia/datę minimalnej trwałości.

This article investigates the factors influencing food product purchases by young Polish consumers aged 18–25 – a group important for the development of the economy. In the process of deciding to purchase specific food products, consumers pay attention to various economic and non-economic factors, including marketing. We carried out survey in October/November 2020 using the CAWI method (Google Forms) to test the importance of 17 factors on young Polish consumers’ food purchases, applying factor analysis and cluster analysis to the resulting data. The results reveal that price and product expiration date are young Polish consumers’ primary concerns when purchasing food products. The study also found that environmental sustainability attributes, although less critical than price or product quality, are increasingly influencing young Polish consumers' purchasing decisions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies