Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Agency versus Communion as Predictors of Self-esteem: Searching for the Role of Culture and Self-construal

Tytuł:
Agency versus Communion as Predictors of Self-esteem: Searching for the Role of Culture and Self-construal
Autorzy:
Bogdan Wojciszke
Olga Bialobrzeska
Data publikacji:
2014-12-01
Tematy:
Agency
Communion
Culture
Self-construal
Self-esteem
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Two hypotheses concerning the relative importance of agentic versus communal traits as predictors of selfesteem were tested. The perspective hypothesis assumed that self-esteem is dominated by agency over communion because self-perceptions are formed from the agent (versus recipient) perspective. The culture hypothesis assumed that self-esteem is dominated by communal concerns in collectivistic cultures and by agentic concerns in individualistic cultures (echoed by individual differences in self-construal). Study 1 involving three samples from collectivistic countries and three from individualistic ones found that self-esteem was better predicted from self-ratings of agentic than communal traits, with the exception of collectivistic women for whom the two predictors were equal. Study 2 primed the interdependent or independent self and found self-ratings of agency to be better predictors of self-esteem than self-ratings of communion, with the exception of interdependence priming,where the two predictors were equal in strength.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies