Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

But what doandroids feel about electric sheep? Educating about emotion-related constructs with "Blade Runner"

Tytuł:
But what doandroids feel about electric sheep? Educating about emotion-related constructs with "Blade Runner"
Autorzy:
Franciszek Stefanek
Justyna Lipka
Anna Trynduś
Data publikacji:
2022
Tematy:
Blade Runner
educational methods
emotions
social psychology
movie pedagogy
metody edukacyjne
emocje
psychologia społeczna
pedagogika
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony jest omówieniu zagadnień związanych z regulacją emocji w kultowym filmie Blade Runner. Rozwój emocjonalny replikantów został poddany analizie z uwzględnieniem uwarunkowań społecznych ipiętna związanego z funkcjonowaniem w ultrakapitalistycznej dystopii. Niniejszy artykuł zawiera propozycję praktycznego wykorzystania filmu iwiedzy psychologicznej do przeprowadzenia warsztatów z zakresu regulacji emocjonalnej, przygotowanych w oparciu o ideę psychologicznej pracy z filmem.

The article addresses issues surrounding emotion regulation inthe cult film Blade Runner. The emotional development of the replicants isanalyzed regarding social conditions and the stigma associated with functioning in an ultra- c apitalist dystopia. This article includes aproposal for practical use ofthe film and psychological knowledge toconduct emotional regulation workshops based on the concept ofpsychological work with film.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies