Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Aktywistyczna neuroestetyka Warrena Neidicha jako metoda krytycznej analizy mechanizmów neurokognitywnego kapitalizmu

Tytuł:
Aktywistyczna neuroestetyka Warrena Neidicha jako metoda krytycznej analizy mechanizmów neurokognitywnego kapitalizmu
Activist neuroaesthetics by Warren Neidich as a method of critical analysis of neurocognitive capitalism mechanisms
Autorzy:
Małgorzata Dancewicz‑Pawlik
Data publikacji:
2023
Tematy:
eye tracking
media art
neuroaesthetics
empirical aesthetics
sztuka mediów
neuroestetyka
estetyka empiryczna
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The topic of the article is the creative and curatorial activity of Warren Neidich as well as the analysis of the activist neuroaesthetics project he proposed. In 1996, Neidich and Nathalie Anglès established the artbrain.org platform, an online Journal of Neuroaesthetics and the Chaoid Gallery. Twenty‑five years later, Neidich teamed up with Susanne Prinz and Sarrita Hunn to organise a series of events under a declarative title of Activist Neuroaesthetics. It inspired the discussion on artistic implications of neurocognitive capitalism and the possibilities of conducting interdisciplinary studies in the field of empirical aesthetics.

Tematem artykułu jest działalność twórcza i kuratorska Warrena Neidicha oraz analiza proponowanego przez niego projektu aktywistycznej neuroestetyki. W 1996 roku Neidich i Nathalie Anglès założyli platformę artbrain.org, internetowe czasopismo „Journal of Neuroaesthetics” oraz galerię Chaoid. Dwadzieścia pięć lat później Neidich wraz z Susanne Prinz i Sarritą Hunn zorganizowali cykl wydarzeń pod deklaratywnym hasłem „Activist Neuroaesthetics”. Stało się to inspiracją do podjęcia dyskusji o artystycznych implikacjach neurokognitywnego kapitalizmu oraz o możliwościach prowadzenia interdyscyplinarnych badań na gruncie estetyki empirycznej.Tekst jest rozwinięciem myśli podjętej w ramach panelu konferencyjnego „Współczesne kulturoznawstwo medialne – nowe strategie, praktyki, artykulacje, pola i metody badań”, który odbył się w ramach IV Zjazdu Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies