Tytuł pozycji:
Praktyki badawcze słuchania radia w samochodach osobowych
This article attempts to portray car drivers’ radio listening practices. This issue seems particularly relevant: year after year, the car is the most popular place for radio listening among Poles. I base my work on my own research and the inspiration of researchers such as Nick Couldry, Sarah Pink, and Michael Bull. The study intends to classify listeners; for example, whether they are active or passive. It also indicates new aspects that are worth investigating in the context of radio, apart from the standard measures (listening time, advertising market share, etc.).
Artykuł stanowi próbę pokazania praktyk słuchania radia przez kierowców samochodów osobowych. Zagadnienie to wydaje się szczególnie istotne, gdyż kolejny rok z rzędu samochód jest najpopularniejszym miejscem słuchania radia przez Polaków. Swoją pracę stworzyłam na podstawie badań własnych i prac takich badaczy jak Nick Couldry, Sarah Pink czy Michael Bull. Dzięki badaniu wyróżniłam dwa typy słuchaczy – aktywnych i pasywnych. Ponadto praca wskazuje nowe aspekty, które poza standardowymi (czas słuchania, udział w rynku reklamowym itd.) warto badać w kontekście radia.