Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Maternal emotions during child’s transition to the preschool

Tytuł:
Maternal emotions during child’s transition to the preschool
Autorzy:
Agata Ruźniak-Lubocka
Maria Kaźmierczak
Data publikacji:
2024
Tematy:
preschool
childcare
motherhood
emotions
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
A child's transition to preschool is an important stage in family life. This is the time when the child becomes a member of a larger community than the family. The aim of the study was to analyze what emotions mothers feel about their child going to preschool. One thousand and forty mothers of at least one child in preschool age (between 2 to 4,5 years old participated in the study. The surveyed women completed a questionnaire on the intensity of emotions related to the transition of a child to pre-kindergarten. The results indicate that the lack of prior experience with daycare is associated with greater anxiety, sadness and regret felt by mothers. Thus, the process of adaptation before the child enters pre-kindergarten should involve parents.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies