Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Działalność studenckiego ruchu naukowego pedagogów w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu (1954–1994)

Tytuł:
Działalność studenckiego ruchu naukowego pedagogów w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Opolu (1954–1994)
The Student Scientific Movement of Educators at the Higher Pedagogical College in Opole (1954–1994)
Autorzy:
Paweł Jan Cieśla
Data publikacji:
2024
Tematy:
studenci
koło naukowe
studencki ruch naukowy
pedagogika
Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Opolu
students
scientific circle
students scientific movement
pedagogy
Higher Pedagogical College in Opole
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The student scientific movement, as a system of integrationand activation of the most talented youth in scientific research, represented an area of increased concern of the socialist state authorities, who were interested in shaping the appropriate ideological and educational attitudes among the future elite of the state. The aim of the study is an attempt to specify, in a chronological and problem-oriented manner, the main areas of activity of the student scientific movement of educators in the period of theSilesian Insurgents Higher Pedagogical College in Opole (1954–1994). The study outlines the origins and development of the student scientific movement in Poland and the conditions under which pedagogical research groups operated at the college in Opole, considering themultidimensional impact on the scientific research, didactic and cultural-social fields, going beyond the official study programme.

Studencki ruch naukowy jako system integracji i aktywizacji naukowo-badawczej najzdolniejszej młodzieży stanowił obszar wzmożonej troski ze strony socjalistycznychwładz państwowych, zainteresowanych ukształtowaniem właściwych postaw ideowo-wychowawczych wśród przyszłej elity państwa. Celem opracowania jest próba uszczegółowienia w układzie chronologiczno-problemowym głównych obszarów działalności studenckiego ruchu naukowego pedagogów w okresie istnienia Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Powstańców Śląskich w Opolu (1954–1994). Scharakteryzowano genezę i rozwój studenckiego ruchu naukowego w Polsce oraz uwarunkowania funkcjonowania pedagogicznych kół naukowych w opolskiej uczelni, uwzględniając wielowymiarowy zakres ich oddziaływania w sferze naukowo-badawczej, dydaktycznej i kulturalno-społecznej, wykraczający poza oficjalny program studiów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies