Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Autonomia kodu w sztuce mediów. Przykład rzeźby cybernetycznej "Senster" Edwarda Ihnatowicza

Tytuł:
Autonomia kodu w sztuce mediów. Przykład rzeźby cybernetycznej "Senster" Edwarda Ihnatowicza
Autonomy of code in media art. Edward Ihnatowicz’s "Senster" as an example of a cybernetic sculpture
Autorzy:
Anna Olszewska
Marek Długosz
Tematy:
oprogramowanie
elektronika
ekspresja
sztuka mediów
senster
software
electronics
expression
media art
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The authors of the text argue that any relationship established between the code and analogue elements of the operating system should be recognized as a matter of aesthetic choice. According to them with free code writing, enabled by rising computational power, certain elements (procedures) of the work may become part of artistic expression as a result of the designer’s arbitrary decision. In contrast, in older installations codes had to be well-matched to ensure compatibility with the analogue components of the system because of constraints in computer performance. It was a relationship in which only these procedures could be applied which conformed to the architecture of the operating system. Consequently, the expression of such work was essentially a reflection of its structure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies