Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The (in)humanization of technology in modern Silesian street art iconography: from the Rose-Cross tradition to new materialism?

Tytuł:
The (in)humanization of technology in modern Silesian street art iconography: from the Rose-Cross tradition to new materialism?
(Nie)ludzka technologia w ikonografii współczesnego śląskiego street artu
Autorzy:
Jakub Petri
Data publikacji:
2020
Tematy:
street art, technology, inhuman, Janowska group, neo-materialism, Saturn
street art, technologia, nieludzkie, Grupa Janowska, nowy materializm, Saturn
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony jest zagadnieniu ikonografii współczesnego śląskiego street artu w kon­tekście relacji człowiek – technologia. Autor, odwołując się do światopoglądu ezoterycznego ruchu Różo – Krzyża, wskazuje na jego wpływ na twórczość współczesnych śląskich artystów miejskich, Raspazjana oraz Mony Tusz, z uwzględnieniem pośrednictwa malarzy Grupy Janow­skiej. Podniesiona zostaje kwestia relacji pomiędzy światem natury a technologii w kontekście antropozoficznych poglądów Rudolfa Steinera oraz współczesnej filozofii nowego materializmu. Autor poddaje analizie wybór murali, wskazując na ich funkcję jako rodzaju praktyk materialno – dyskursywnych, które nakierowane są na eksplorację dualizmów bio-technologicznego świata.

The article investigates the relationship between human beings and technology, as depicted in modern Silesian street art iconography. The author presents the esoteric worldview of the famous Janowska group of painters, based on RoseCross anthroposophy, as well as the group’s connection with the contemporary Silesian street art scene represented by the artists Raspazjan and Mona Tusz. The matter of biotechnological interaction as the narration of mo­dern Silesian street art is raised in the light of Rudolf Steiner’s anthroposophical reflection on technology and its resemblance to the modern neomaterialist standpoint. Finally, a selection of murals is analyzed, as the examples of an embodied, local, materialdiscursive practice, exploring the dualism of the biotechnological world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies