Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of fine-art photography techniques in representing the tragedy of war in Ukraine using Serhii Belinskyis works

Tytuł:
Analysis of fine-art photography techniques in representing the tragedy of war in Ukraine using Serhii Belinskyis works
Analiza technik fotografii artystycznej w przedstawianiu tragedii wojny w Ukrainie na przykładzie prac Serhija Bielińskijego
Autorzy:
Serhii Belinskyi
Yuliа Ivashko
Iryna Kravchenko
Andrii Dmytrenko
Iryna Dreval
Data publikacji:
2023-12-13
Tematy:
art photography techniques
war in Ukraine
symbolic meaning
Serhii Belinskyi
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Osiągnięcia techniczne umożliwiły obserwację tragicznych wydarzeń wojny na Ukrainie zarówno w czasie rzeczywistym, jak podczas dystrybucji zdjęć i filmów, które za pomocą Internetu stają się własnością całego świata. Pomimo tego, że istnieje wiele informacji wizualnych ilustrujących te wydarzenia, można wyróżnić awangardowe metody przekazywania „okropności wojny”. W szczególności takie metody stosuje jeden z autorów artykułu, Serhij Bielińskij, który jest fotografikiem artystycznym, a w czasie wojny oficerem prasowym 28 wydzielonej brygady zmechanizowanej im. Rycerzy Zimowej Kampanii. Jego autorski styl czasu pokoju polegał na przedstawianiu świata poprzez przedmioty nieożywione, przyrodę i zwierzęta lub poprzez przedstawianie fragmentów ludzkiego ciała (nogi, ręce, często z efektami świetlnymi). Pominiemy jego oficjalne zdjęcia na stronie brygady i przeanalizujemy jedynie zastosowanie awangardowych, autorskich technik podczas wojny. Do analizy wybrano tylko zdjęcia z przedmiotami nieożywionymi, przyrodą i zwierzętami oraz zdjęcia z fragmentami ciał ludzkich (nogi, ręce). W fotografiach tych artysta stosuje następujące techniki: - użycie nietypowego kąta od dołu (ukazanie wielkanocnego błogosławieństwa poprzez rzędy żołnierskich stóp), - nadawanie symbolicznego znaczenia zwykłym przedmiotom (ikona w zrujnowanym kościele, znak drogowy, zaszyte serce, księga baśni, kwitnące drzewo na tle czołgu), - celowa asymetria płaszczyzny kadru i zmiana kierunku patrzenia – nie z lewej na prawą, ale z prawej na lewą (krowa przy zniszczonej oborze), - fragmentaryczny obraz części ciała człowieka, w tym przypadku personelu wojskowego (nogi, ręce), - użycie kontrastów światła i cienia, - ukazywanie wojny za pomocą broni i sprzętu wojskowego, - uzupełnienie zdjęcia podpisem wyjaśniającym główną ideę artysty. Oznacza to, że dla fotografa takie fotografie zamieniają się w tragiczną sztukę. Jak fotografowie artystyczni postrzegają świat? Osobliwości wizji świata Siergieja Belińskiego są następujące: - przekazywanie własnych emocji poprzez przedmioty nieożywione, krajobrazy i zwierzęta, czyli jest to "świat bez ludzi", - fotografia jako psychologiczna ochrona przed traumą wojenną, gdyż artysta maksymalnie koncentruje się na kadrze.

Technical achievements have made it possible to observe the tragic events of war in Ukraine both in real time and in the distribution of photos and videos, which become the property of the whole world via the Internet. Despite the fact that there is a lot of visual information illustrating these events, avant-garde methods of conveying the horrors of war can be distinguished. In particular, such methods are used by one of the authors of the article, Serhii Belinskyi, who is a fine-art photographer and a press officer of the Knights of the Winter Campaign 28th mechanized brigade during the war. His original peacetime style consisted in presenting the world through inanimate objects, nature and animals, or by presenting fragments of the human body (legs, hands, often with light effects). We will omit his official photos on the brigade’s website and only analyze the use of avant‑garde proprietary techniques during the war. Only photos featuring inanimate objects, nature and animals, as well as those representing fragments of human bodies (legs, hands) have been selected for the analysis. The following techniques can be distinguished in them: - using an unusual angle from below (showing the Easter blessing through rows of soldiers’ feet) - giving symbolic meaning to ordinary objects (an icon in a ruined church, a road sign, a sewn-up heart, a book of fairy tales, a flowering tree in front of a tank) - introducing intentional asymmetry of the frame plane and a change of the direction of looking – not from left to right, but from right to left (a cow by a destroyed cowshed) - presenting a fragmentary image of a human body part, in this case belonging to military personnel (legs, arms) - using contrasts of light and shadow - demonstrating the war with weapons and military equipment - supplementing the photo with a caption explaining the artist's main idea The use of these techniques means that such photographs turn into tragic art for the photographer. How do art photographers see the world? The peculiarities of Serhii Belinskyi's vision of the world are as follows: - conveying one's own emotions through inanimate objects, landscapes, and animals, i.e., a "world without people" - photography as a means of psychological protection against the trauma of war, as the artist maximally concentrates on the frame.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies