Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gender and entrepreneurship amongst refugee women entrepreneurs in Glasgow, Scotland

Tytuł:
Gender and entrepreneurship amongst refugee women entrepreneurs in Glasgow, Scotland
Płeć i przedsiębiorczość wśród uchodźczyń-przedsiębiorców w Glasgow w Szkocji
Autorzy:
Chanel Bikorimana
Dina Modestus Nziku
Data publikacji:
2023
Tematy:
płeć
przedsiębiorczość
motywacja
uchodźczynie
wyzwania
Glasgow
Szkocja
gender
entrepreneurship
motivation
refugee women
challenges
Scotland
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiot badań: Badania nad przedsiębiorczością pokazują, że pomimo znacznych postępów poczynionych przez kobiety-przedsiębiorców jest mało prawdopodobne, aby przepaść między płciami w przedsiębiorczości została zlikwidowana. Jest to nadal obserwowane zarówno w krajach rozwiniętych, jak i rozwijających się, ponieważ wiele firm kierowanych przez kobiety nadal ma niższe średnie wyniki biznesowe niż firm należących do mężczyzn. Niniejsze badanie dotyczy wpływu płci i przedsiębiorczości wśród uchodźczyń-przedsiębiorców w Glasgow. Cel badawczy: Celem tego badania jest dogłębne zrozumienie, w jaki sposób płeć i przedsiębiorczość wpływają na motywację uchodźczyń-przedsiębiorców. Aby osiągnąć ten cel, opracowano trzy cele: (1) Zrozumienie czynników motywacyjnych, które sprawiają, że uchodźczynie stają się przedsiębiorcami; (2) Identyfikacja kluczowych wyzwań, przed którymi stają uchodźczynie- -przedsiębiorcy przy zakładaniu własnych firm; (3) Przedstawienie zaleceń dotyczących polityki mającej na celu pomoc uchodźcom w rozwijaniu ich działalności przedsiębiorczej. Metoda badawcza: Badanie jakościowe przeprowadzono na podstawie częściowo ustrukturyzowanych bezpośrednich wywiadów z dziesięcioma rozmówcami, z udziałem sześciu uchodźczyń- -przedsiębiorców i czterech głównych agencji. Do rekrutacji czterech uczestników zastosowano dobór celowy, podczas gdy dwóch kolejnych rekrutowano metodą „kuli śnieżnej”. Wszystkie wywiady zostały nagrane, transkrybowane i przeanalizowane za pomocą oprogramowania Nvivo. Wyniki: Wyniki tego badania ujawniły, że kobiety będące uchodźcami były motywowane zarówno przez czynniki wypychające, jak i przyciągające. Kone, Ruiz, Vargas-Silva (2019) podobnie wskazują, że przedsiębiorcy będący uchodźcami mają większą skłonność do zakładania własnych firm ze względu na pozytywne czynniki, takie jak większa ambicja przedsiębiorcza, ale także z powodu czynników negatywnych, takich jak brak możliwości zatrudnienia rynku z powodu dyskryminacji. Jako główną barierę, z którą borykają się wszyscy respondenci, wskazano finanse, co dotyczy wszystkich przedsiębiorców. Jednak uchodźczynie-przedsiębiorcy doświadczyły innych poważnych problemów, takich jak brak dostępu do rynku, brak umiejętności zarządzania, słabe sieci społeczne i brak wsparcia ze strony rodziny.

Background: Entrepreneurship studies reveal that despite significant progress made by women entrepreneurs, the gender gap in entrepreneurship is unlikely to be closed. It continues to be observed in both developed and developing countries, as many women-led businesses still face lower average business outcomes than male-owned businesses. This study investigates the impact of gender and entrepreneurship amongst refugee women entrepreneurs in Glasgow. Research purpose: The aim of this study is to deeply understand how gender and entrepreneurship affect the motivation of refugee women entrepreneurs. To achieve this aim, three objectives were developed: (1) To understand the motivational factors that make refugee women become entrepreneurs. (2) To identify the key challenges faced by refugee women entrepreneurs in establishing their own businesses. (3) To provide recommendations for policy aimed at helping refugee women develop their entrepreneurial activities. Methods: A qualitative study was conducted based on semi-structured face-to-face interviews with ten interviewees, involving six refugee women entrepreneurs and four mainstream agencies. Purposive sampling was employed in recruiting four participants, while two more were recruited through ‘snowball’ sampling. All interviews were audio-recorded, transcribed, and analysed using the Nvivo software. 1 Conclusions: The findings of this study revealed that refugee women entrepreneurs were motivated by both push and pull factors. Similar findings by Kone, Ruiz, Vargas-Silva (2019) indicated that refugee entrepreneurs have a greater tendency to start their own businesses due to positive factors such as greater entrepreneurial ambition, but also because of negative factors, such as lacking opportunities in the labour market due to discrimination. Finance was cited as the major barrier faced by all respondents, a situation which is shared by all entrepreneurs. However, refugee women entrepreneurs experienced other acute problems, such as a lack of access to the market, a lack of management skills, poor social networks, and a lack of family support.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies