Tytuł pozycji:
Natura i równość – panika moralna wokół porażek szkolnych chłopców w latach 90. XX wieku w perspektywie niepokojów wokół feminizmu i posthumanizmu w XXI wieku
- Tytuł:
-
Natura i równość – panika moralna wokół porażek szkolnych chłopców w latach 90. XX wieku w perspektywie niepokojów wokół feminizmu i posthumanizmu w XXI wieku
Nature and Equality – Moral Panic Around Boys Failing at School in the 1990s in the Perspective of Feminism- and Posthumanism-related Concerns in the 21st Century
- Autorzy:
-
Lucyna Kopciewicz
- Data publikacji:
-
2014-12-13
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
CEJSH
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article explores ‘failing boys’ discourses that circulate in the Western media and how this relates to policy and practice, ultimately shaping the gender politics of schooling. It explores what crisis of masculinity means, what gender politics are and why the idea of (there being) a moral panic provides a critical analytical tool for looking at current debates around gender, democracy, equality, sexuality, and education in Poland. English translation: Anna Moroz-Darska Modernisation of the journal's operations and translation into the English language of articles published in Ars Educandi in 2012-2017 were financed with funds from the Ministry of Science and Higher Education as a part of the task Science Promotion Activity (pl. DUN). The task ‘The implementation of the editorial module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe – a system facilitating the editing and management of the academic journal Ars Educandi‘ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘The creation of a modern online version of the academic journal Ars Educandi through the implementation of the publication module on the platform of Uniwersyteckie Czasopisma Naukowe and the handling of international indexing databases’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science. The task ‘Preparation of the English language version of the last 6 annual issues (2012-2017) of the academic journal Ars Educandi and their publication online’ was financed as a part of contract 661/P-DUN/2018 of 12.06.2018 from funds of the Ministry of Science and Higher Education designated for the promotion of science.
Artykuł analizuje dyskursy "ponoszących porażkę chłopców", które to krążą w zachodnich mediach, a także ich związek z polityką i praktyką, ostatecznie kształtując politykę szkolnictwa. Autorka bada także, czym jest kryzys męskości, jaka jest polityka płci i dlaczego idea paniki moralnej dostarcza krytycznego narzędzia analitycznego do analizy obecnych debat na temat płci, demokracji, równości, seksualności i edukacji w Polsce. Tłumaczenie na język angielski: Anna Moroz-Darska Modernizacja działania Czasopisma oraz tłumaczenia na język angielski artykułów Ars Educandi na lata 2012-2017 zostały sfinansowane ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z zadania Działalności Upowszechniającej Naukę (DUN). Zadanie: Wdrożenie modułu redakcyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych - systemu wspomagającego redagowanie i zarządzanie czasopismem naukowym Ars Educandi sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Stworzenie nowoczesnej wersji on-line czasopisma Ars Educandi przez wdrożenie modułu publikacyjnego na platformie Uniwersyteckich Czasopism Naukowych oraz obsługę międzynarodowych baz indeksacyjnych sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę. Zadanie: Przygotowanie anglojęzycznej wersji ostatnich 6 roczników (2012-2017) czasopisma naukowego Ars Educandi i ich wydanie w wersji online sfinansowano w ramach umowy 661/P-DUN/2018 z dnia 12.06.2018 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.