Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Eksploracyjna mowa dziecięca: rola komunikacji werbalnej w trakcie konstruowania

Tytuł:
Eksploracyjna mowa dziecięca: rola komunikacji werbalnej w trakcie konstruowania
Children’s exploratory talk: The role of verbal communication during construction
Autorzy:
Patrycja Brudzińska
Data publikacji:
2023
Tematy:
exploratory talk
constructionism
early childhood education
mowa eksploracyjna
konstrukcjonizm
edukacja wczesnoszkolna
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of qualitative research aimed at recognizing the role of exploratory speech in the process of constructing and engaging in conceptual activity. The study involved 22 third-grade primary school students who were involved in designing, constructing and testing products for four months. The data was obtained through observations, photographic documentation and transcription of recorded dialogues. Two areas were analyzed, including interactions (communication in a group, negotiations, dialogues leading to problem solving, argumentation), as well as communication challenges (both vocabulary and communication style). The results of the analysis indicate the role of exploratory talk as a tool for building meanings supporting problem solving during construction. Conclusions may be important for educational practice and contribute to the promotion of students’ conceptual activity.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies