Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Writing and reading in Montessori preschools in the digital age – A valid teaching approach?

Tytuł:
Writing and reading in Montessori preschools in the digital age – A valid teaching approach?
Autorzy:
Per Gynther
Eva-Maria Tebano Ahlquist
Data publikacji:
2024
Tematy:
digital tools
Montessori
phonics
sensorimotor experiences
writing instruction
narzędzia cyfrowe
fonetyka
doświadczenia sensomotoryczne
nauka pisania
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Writing and reading instruction in Montessori preschools remains consistent despite digital tools. In this article, the validity of Montessori’s reading and writing instruction is reviewed and discussed in relation to both previous research and societal changes influenced by technology. In conclusion, initial writing and reading instruction in Montessori preschools receives support from existing research, as it emphasizes sensory-motor experiences, including paper-and-pen activities. However, preschool children’s perspectives on the tools used for writing and reading instruction and the work they carry out in Montessori preschools have not yet been considered in research. Therefore, we suggest a need for further studies in order to better grasp the validity of her theory. Such studies could constitute an important contribution to the discussion about when and how writing by hand should be introduced within, as well as outside the Montessori community.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies