Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Persuasion mit Humor? Zum Handlungspotential von Pressekarikaturen

Tytuł:
Persuasion mit Humor? Zum Handlungspotential von Pressekarikaturen
Persuasion with humour? The communicative potential of cartoons
Autorzy:
Heinz-Helmut Lüger
Data publikacji:
2022-12-19
Tematy:
Kommentar
Multikodalität
Bildhandlungen
Argumentation
Persuasion
commentary
multicodality
image acts
argumentation
persuasion
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cartoons are among the persuasive images that present pointed, biased, often exaggerated or humorous statements. They are considered semiotically complex and therefore their analysis requires the consideration of different codes. The aim of this article is to show, by means of concrete examples, the extent to which categories of argumentation analysis can also be meaningfully applied to cartoons.

Karikaturen gehören zu den persuasiven Bildsorten, die pointierte, parteiische, oft überzeichnende oder humorvolle Stellungnahmen präsentieren. Sie gelten als semiotisch komplex, ihre Analyse setzt daher die Berücksichtigung verschiedener Kodes voraus. Der folgende Beitrag verfolgt das Ziel, anhand konkreter Beispiele zu zeigen, inwieweit sich Kategorien der Argumentationsanalyse sinnvoll auch auf Karikaturen übertragen lassen.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies