Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tutoring w środowisku akademickim: od indywidualnego doświadczenia pracy z tutorem do tutoringu rówieśniczego

Tytuł:
Tutoring w środowisku akademickim: od indywidualnego doświadczenia pracy z tutorem do tutoringu rówieśniczego
Tutoring in academic settings: From one-to-one experience to peer-tutoring
Autorzy:
Izabela Krystyna Dąbrowska
Małgorzata Dąbrowska
Data publikacji:
2022-06-20
Tematy:
tutoring
tutoring rówieśniczy
edukacja spersonalizowana
środowisko akademickie
one-to-one tutoring
peer-tutoring
personalised education
academic settings
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Summary The following article concerns the issue of tutoring and peer tutoring which can be applied across different academic settings. The authors present the historical background of tutoring and peer-tutoring in English higher education, which developed in the Middle Ages, to be then subsequently used in other educational spheres in Britain and worldwide. However, the reasons for using the practice of tutelage at universities and schools differed considerably. Whereas at colleges it was applied for enhancing personal development of its undergraduates, at other types of schools it served addressing problems arising from unstable and volatile conditions in the state’s social, economic or educational policies. Conclusions Presently, due to a renewed interest in the individualisation of educational practices, tutoring and peer-tutoring are experiencing an increasing acceptance in a variety of didactic programmes and curricula both in higher education and at lower educational levels.

Streszczenie Poniższy artykuł dotyczy kwestii tutoringu oraz tutoringu rówieśniczego, stosowanych w różnych środowiskach akademickich. Przedstawiono tło historyczne tych metod pracy w angielskim szkolnictwie wyższym, używanych już w średniowieczu, a w późniejszych wiekach wykorzystanych w innych obszarach edukacji w Wielkiej Brytanii i na świecie. Powody stosowania praktyki tutoringu na uczelniach i w szkołach znacznie się jednak różniły - podczas gdy w środowisku akademickim służył on rozwojowi osobistemu studentów, w innych typach szkół był sposobem rozwiązywania problemów wynikających z niestabilnych warunków polityki społecznej, gospodarczej czy edukacyjnej państwa. Wnioski Obecnie, w związku z ponownym zainteresowaniem edukacją spersonalizowaną, tutoring oraz tutoring rówieśniczy cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a zróżnicowane techniki tutoringowe są włączane do programów nauczania zarówno w szkolnictwie wyższym, jak i na innych poziomach kształcenia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies