Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Attachment disorders (?) among children in foster care

Tytuł:
Attachment disorders (?) among children in foster care
Zaburzenia (?) przywiązania wśród dzieci w pieczy zastępczej
Autorzy:
Magdalena Julita Zmysłowska
Data publikacji:
2024-01-25
Tematy:
foster care
social orphanage
attachment theory
consequences of changes in
foster environments
piecza zastępcza
sieroctwo społeczne
teoria przywiązania
konsekwencje zmian środowisk zastępczych
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie: Celem artykułu jest przedstawienie problematyki zmian środowisk wychowawczych przez dzieci umieszczane w różnych formach pieczy zastępczej. Omówiono kwestię sieroctwa społecznego będącego efektem podwójnego odrzucenia dzieci, najpierw przez rodzinę naturalną, a następnie przez opiekunów zastępczych. Przedstawiono teorię przywiązania Bowlby`ego i podjęto próbę wskazania możliwości jej wykorzystania w odniesieniu do dzieci w pieczy zastępczej. Analizie poddano także kwestię skutków sieroctwa społecznego oraz konsekwencje ponoszone przez dzieci w związku ze zmianami środowisk wychowawczych. Materiał i metody: Analiza artykułów i rozdziałów z monografii poruszających problematykę sieroctwa społecznego, jego konsekwencji oraz skutków zmian środowisk zastępczych przez dzieci. Wyniki: Przedstawione w artykule badania pozwalają stwierdzić, że zmiany środowisk zastępczych przez dzieci wpływają niekorzystnie na ich rozwój społeczno-emocjonalny. Wnioski: W realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczych wobec dzieci w pieczy zastępczej należy uwzględnić możliwość wystąpienia zaburzeń w sferze przywiązania wpływających na kształtowanie relacji dzieci z innymi ludźmi.

Summary The article aims to present the issue of changes in educational environments by children placed in various forms of foster care. The issue of social orphanhood resulting from the double rejection of children was discussed. Bowlby's attachment theory was presented. The issue of the effects of social orphanhood and the consequences suffered by children due to changes in their educational environments were analyzed. Material and methods Analysis of articles dealing with the issue of social orphanhood, its consequences, and the effects of changes in foster environments by children. Results The changes in children's foster environments have a negative impact on their socio-emotional development. Conclusions In the implementation of care and educational functions for children in foster care, the possibility of attachment disorders affecting the development of children's relationships with other people should be taken into account.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies