Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Digital art and the job market (r)evolution

Tytuł:
Digital art and the job market (r)evolution
Cyfrowa sztuka i (r)ewolucja (na) rynku pracy
Autorzy:
Magdalena Anna Mikrut-Majeranek
Data publikacji:
2024-06-05
Tematy:
new media
job market
cyberculture
artificial intelligence
cyberart
rynek pracy
sztuczna inteligencja
nowe media
cyberkultura
cybersztuka
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie: Artykuł ma charakter przeglądowy. Przedstawia egzemplifikacje postępującej fuzji sztuki nowych mediów i sztucznej inteligencji. Celem artykułu jest wykazanie, że wspomniany proces zmienia funkcjonującą w cyberprzestrzeni cyberkulturę, redefiniuje sztukę, wpływa na zmianę rynku pracy, kreowanie nowych zawodów oraz metamorfozę roli artysty. Materiał i metody: Przedmiotem analizy są przykłady sztuki nowych mediów tworzonej przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Rozpatrywane egzemplifikacje dotyczą zarówno grafiki generowanej komputerowo, jak i muzyki oraz audiowizualnych obrazów – ilustrujących utwory artystów – zarówno tych realnie istniejących, jak i wykreowanych przez sztuczną inteligencję. Wyniki: Nowy etap rozwoju cywilizacyjnego i technologicznego generuje potrzebę wykrystalizowania się nowych zawodów. Wnioski: W dobie czwartej rewolucji technologicznej, zwanej także rewolucją cyfrową, ich stosowanie wpływa na (r)ewolucję rynku pracy. Stanowi katalizator twórczej rewolucji oraz pozwala m.in. na automatyzację rutynowych działań i akceleruje proces twórczy. Prowadzi też do zmiany struktury zatrudnienia, wykształcenia się nowych zawodów wymagających interdyscyplinarnych umiejętności, a także do wyeliminowania tych profesji, w których ludzi mogą zastąpić maszyny.

Summary The article presents exemplifications of the progressive fusion of new media art and artificial intelligence. The aim of the article is to demonstrate that the process changes the cyberculture and the labor market, redefines art, creates new professions and metamorphoses the role of the artist. Material and methods The subject of the analysis are examples of new media art created using artificial intelligence. The considered exemplifications concern both computer-generated graphics, music and audiovisual images. Results The new stage of civilization and technological development generates the need to crystallize new professions. Conclusions In the era of the fourth technological revolution, also called the digital revolution, their use influences the (r)evolution of the labor market, allows to automate routine activities and accelerate the creative process. It also leads to a change in the employment structure, the development of new professions requiring interdisciplinary skills, and the elimination of professions in which humans can be replaced by machines.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies