Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Transformations and Challenges of Polish Educational Policy - Social Assessment and Future Perspectives

Tytuł:
Transformations and Challenges of Polish Educational Policy - Social Assessment and Future Perspectives
Przeobrażenia i wyzwania polskiej polityki edukacyjnej - ocena społeczna i perspektywy na przyszłość
Autorzy:
Mateusz Dominik Nesterok
Data publikacji:
2025-02-24
Tematy:
educational policy
public policy
reform
education
teaching
society
polityka edukacyjna
polityka publiczna
reforma
edukacja
nauczanie
społeczeństwo
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Streszczenie: W artykule przedstawiono wyniki badań nad społeczną percepcją kilku aspektów polskiej polityki edukacyjnej, a w tym ocenę najnowszych propozycji zmian w polskim szkolnictwie oraz idei wprowadzenia do polskich szkół gamifikacji i grywalizacji. Materiał i metody: Badanie przeprowadzono na 201 osobach. Wykorzystano w tym celu autorski kwestionariusz oceny konkretnych aspektów składających się na politykę edukacyjną. Wyniki: Analiza odpowiedzi osób badanych pozwala na potwierdzenie hipotezy, jakoby polska polityka edukacyjna wymagała głębokich reform, co stanowi pole do podjęcia debaty społecznej w tym zakresie. Wnioski: Osoby badane posiadają wiedzę na temat polskiej oświaty i są w stosunku do niej krytyczne. Dostrzegają potrzebę dogłębnych zmian, które wymagają interwencji politycznej.

Abstract The article presents the results of research on the social perception of several aspects of Polish educational policy, including the assessment of the latest proposed changes in the Polish education system and the idea of introducing gamification and game-based learning into Polish schools. Material and methods The study was conducted on 201 individuals, using a custom questionnaire to assess specific aspects comprising educational policy. Results Analysis of the respondents' answers confirms the hypothesis that Polish educational policy requires profound reforms, which provides a basis for social debate in this area. Conclusions The respondents are knowledgeable about the Polish education system and hold a critical view of it. They recognize the need for profound changes that require political intervention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies