Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Market Responses of Consumers and Organizations to Taxation in the Context of Managerial Decision-Making Process

Tytuł:
Market Responses of Consumers and Organizations to Taxation in the Context of Managerial Decision-Making Process
Autorzy:
Włodzimierz Martyniuk
Lyubomir Antonov
Dawid Jakimiec
Artur Grzesiak
Data publikacji:
2024
Tematy:
tax law
financial law
tax liability
financial policy
decision-making
tax management
process management
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Managers of business entities must consider tax regulations in their decision-making processes. If the tax system is characterised by high tax rates, the following effects should be expected: a weakening of the economic growth rate, the development of the economic “grey zone”, the outflow of capital abroad while limiting the inflow of external capital. With regard to enterprises, three basic economic effects of taxation can be distinguished: in terms of liquidity, property and organisation. The  article discusses models of theoretical forms of reducing the tax burden, thus drawing attention to the significant role of tax planning by business entities, in the context of both the domestic and the international markets.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies