Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Media i powołanie w Kościele

Tytuł:
Media i powołanie w Kościele
Media and Vocation in the Church
Autorzy:
Monika Marta Przybysz
Data publikacji:
2025-03-30
Tematy:
media
media społecznościowe
sztuczna inteligencja
formacja
powołanie
social media
artificial intelligence
formation
vocation
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article will present an overview of selected issues concerning the media’s influence on some issues related to the vocation in the Church. The selected issues are not intended to be an exhaustive catalog of all the challenges involved, but to be an attempt to show the complexity of the problem. The method used in the article is desk research and synthesis in presenting individual issues. The purpose of this article is to raise the issue of social media and artificial intelligence, and the related challenges to the Church in the last decade. This is because electronic and traditional media (the press, radio and television) have already been described many times in the literature. Social media and artificial intelligence, on the other hand, still need to be elaborated in the context of their proper use in Church activities.

Artykuł stanowi przegląd wybranych zagadnień dotyczących wpływu mediów na niektóre kwestie związane z powołaniem do służby Kościołowi. Wybrane zagadnienia nie mają stanowić zamkniętego i wyczerpującego katalogu wszystkich związanych z tym wyzwań, lecz być próbą pokazania złożoności problemu. Metodą użytą w artykule jest desk research oraz synteza w prezentowaniu poszczególnych zagadnień. Celem artykułu jest podniesienie zagadnienia mediów społecznościowych i sztucznej inteligencji oraz związanych z nimi wyzwań dla Kościoła, które pojawiły się w ostatniej dekadzie. Media elektroniczne i tradycyjne, jak prasa, radio i telewizja, zostały już wielokrotnie opisane w literaturze przedmiotu. Media społecznościowe oraz sztuczna inteligencja wciąż domagają się opracowania w kontekście właściwego ich wykorzystania w działalności Kościoła.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies