Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postawy pracowników i menedżerów wobec wyzwań związanych ze zmianą i innowacjami. Analiza przypadków ośmiu innowacyjnych firm

Tytuł:
Postawy pracowników i menedżerów wobec wyzwań związanych ze zmianą i innowacjami. Analiza przypadków ośmiu innowacyjnych firm
Polish Attitudes of Employees and Managers Towards Challenges Related to Change and Innovation: A Case Analysis of Eight Innovative Companies
Autorzy:
Małgorzata Osowska
Data publikacji:
2024-12-30
Tematy:
innovation
organizational change
human resources management
corporate communication
business narratives
innowacje
zmiana
zarządzanie zasobami ludzkimi
komunikacja korporacyjna
narracje biznesowe
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to present the attitudes of management staff and employees towards the need for change and innovation and to identify managers' practices to support companies' innovativeness and the beliefs behind them. The case study covered eight industrial companies introducing innovations and new solutions (automotive and chemicals). The method used was focused group interviews with employees representing various task departments in their organizations and individual in-depth interviews with management, in total the study covered 40 people. Two paths of understanding innovation are described: broad and narrow, as well as accompanying practices to support exclusionary and inclusive innovation. The presented conclusions will allow managers to understand the consequences of using various practices to support employees' innovativeness and familiarize them with change. The study also has numerous scientific implications. The results open a discussion on the challenges associated with introducing new solutions to the industry in the context of human resources management and better use of their potential.

Przedmiotem artykułu są przekonania kadry zarządzającej i pracowników na temat potrzeby wprowadzania zmian i innowacji w firmie,  roli i zaangażowaniu pracowników w te procesy oraz praktyk kadry menedżerskiej  na rzecz wspierania innowacyjności pracowników. Studium przypadku objęło osiem firm przemysłowych wprowadzających nowe rozwiązania (motoryzacja i przemysł chemiczny), Jako metodę zastosowano sfokusowane wywiady grupowe z udziałem pracowników reprezentujących  różnorodne działy zadaniowe w swoich organizacjach oraz indywidualne wywiady pogłębione z kierownictwem, łącznie w badaniu wzięło udział 40 osób. Opisano dwie ścieżki rozumienia innowacji: szerokie i wąskie oraz towarzyszące im praktyki na rzecz wspierania innowacyjności: wykluczającą i inkluzywną.  Przedstawione wnioski pozwolą menedżerom zrozumieć konsekwencje stosowania różnych praktyk na rzecz wspierania innowacyjności pracowników i oswajania ich ze zmianą. Badanie niesie ze sobą również liczne implikacje naukowe. Wyniki otwierają dyskusję na temat wyzwań związanych z wprowadzaniem nowych rozwiązań do przemysłu w kontekście zarządzania kadrami i lepszego wykorzystania ich potencjału.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies