Tytuł pozycji:
„Student niepełnosprawny. Szkice i rozprawy”. Przeszłość, teraźniejszość, przyszłość w perspektywie 25 lat
Journal ‘Disabled Student. Sketches and Theses’ was created in 1997. The journal has become a platform for the exchange of scientific ideas of researchers from domestic and foreign research centers. It also plays an important role in eastern Poland, giving the opportunity to present teachers’ achievements in the field of inclusive education, and this contributes to their development and self-education. By promoting the idea of social inclusion and counteracting social exclusion, the journal shapes correct social attitudes toward people with disabilities as well as the phenomena of marginalization and social exclusion.
Czasopismo „Student Niepełnosprawny. Szkice i Rozprawy” powstało w 1997 r. Od początku swojego istnienia jest ono platformą wymiany myśli dla badaczy z krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych. Odgrywa również istotną rolę we wschodniej Polsce, dając nauczycielom możliwość prezentacji osiągnięć w zakresie edukacji włączającej i tym samym przyczyniając się do ich rozwoju oraz samokształcenia. Czasopismo, propagując ideę włączenia społecznego i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu, kształtuje prawidłowe postawy społeczne wobec osób ze szczególnymi potrzebami, w tym osób z niepełnosprawnością, oraz wobec zjawiska marginalizacji i wykluczenia społecznego.