Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Bajki anonimowych robotów, czyli o etyce cyfrowej komunikacji w czasach postprawdy

Tytuł:
Bajki anonimowych robotów, czyli o etyce cyfrowej komunikacji w czasach postprawdy
“Tales of Anonymous Robots”. About the Ethics of Communication in the Post-Truth Era
Autorzy:
Andrzej Adamski
Izabela Lenczowska
Data publikacji:
2023
Tematy:
etyka mediów
etyka komunikacji
public relations
demokracja
postprawda
media ethics
communication ethics
democracy
post-truth
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In an era of post-truth and digital technology, everyone participates in communication processes. The purpose of this text is to identify and articulate what research areas in the field of communication ethics in the dynamic development of newer and newer communication technologies. Case study examples are discussed in terms of the application of ethics with communication mechanisms. Subjects covered include types of ethics, current communication trends, the impact of social media, its algorithms and the Internet on communications, troubles of identity and illusory anonymity on the Internet. Then the example of the “sprawa Kateryny” was presented. Further illustrated was the Theory of the dead Internet and the development of AI. Finally, the conclusions of the collected analysis and the revised purpose of the article were summarized. The question was posed: To what extent do ethical principles and sanctions apply to the reality of communication through digital media? In order to fully answer the above question, the issue of Big Tech, Meta, which way the Internet and communication within it and real life are heading was addressed.

W dobie postprawdy oraz technologii cyfrowych w procesach komunikacyjnych biorą udział wszyscy. Celem tekstu jest identyfikacja i wyartykułowanie obszarów badawczych w dziedzinie etyki komunikacji w aspekcie dynamicznego rozwoju nowych technologii komunikacyjnych. Omówiono przykłady case studies pod względem zastosowania etyki przy mechanizmach komunikacyjnych. Poruszono tematykę obejmującą rodzaje etyki, obecne tendencje komunikacyjne, wpływ mediów społecznościowych, ich algorytmów oraz internetu na komunikację. Opisano problemy z tożsamością oraz złudną anonimowością w internecie. Następnie zaprezentowano przykład „sprawy Kataryny”, a także zobrazowano teorię martwego internetu i rozwoju AI. Na koniec podsumowano wnioski z przeprowadzonej analizy. Postawiono pytanie: Na ile zasady i sankcje etyczne mają zastosowanie w rzeczywistości komunikacji poprzez media cyfrowe? Aby w pełni odpowiedzieć na powyższe pytanie, poruszono kwestię Big Techów, Mety, w którą stronę zmierza internet i komunikacja w jego obrębie oraz prawdziwym życiu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies