Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Parental conceptualisations of participation in musical culture as exemplified by parents of first level music school students in Poland. A phenomenographic reconstruction

Tytuł:
Parental conceptualisations of participation in musical culture as exemplified by parents of first level music school students in Poland. A phenomenographic reconstruction
Autorzy:
Damian Labiak
Data publikacji:
2021
Tematy:
pedagogy of family
culture pedagogy
parents
participation in culture
music school
musical culture
phenomenography
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper presents the results of research conducted among parents of children attending music school. Its aim was to phenomenographically reconstruct the ways of conceptualising participation in musical culture. The analysis of the collected research material allowed for the identification of a number of categories indicating the individual and social contexts of this participation. The issues related to cultural competences, different ways of perceiving the music by the surveyed persons are of particular interest. The contexts relating to the family, its mechanisms and establishment of family ties also deserve special attention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies