Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela – krytyczne omówienie monografii wieloautorskiej

Tytuł:
Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela – krytyczne omówienie monografii wieloautorskiej
Areas of (un)certainty in the work of a contemporary teacher – a critical discussion of a multi-author monography
Autorzy:
Katarzyna Grzesiak-Bramańska
Data publikacji:
2024
Tematy:
pedeutologia
nauczyciel
pewność/niepewność
skuteczność
współczesność
pedeutology
teacher
certainty/uncertainty
effectiveness
contemporary times
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This text is an attempt at a polemical, but also praising discussion with the content of the multi-authored monography entitled Areas of (un)certainty in the work of a contemporary teacher, edited by Joanna Ludwika Pękala and Katarzyna Białożyt-Wielonek. The book contains thirteen articles divided into two chapters. The first of them delineates the problem area around the conceptual categories constituting the publication subject, i.e.: the teaching profession, states of certainty and uncertainty, the sense of professional effectiveness, contemporary dilemmas in the teacher work. In turn, the second chapter focuses on examples of specific educational activities and possible inspirations for educational practice. Reading the following critical discussion of the monograph is intended to expose the advantages and unmask the weaknesses of the reports and research reviews presented therein, as well as the theoretical positions which are included in the pedeutological issues expressed in the book title.

Niniejszy tekst jest próbą polemicznej, ale i pochwalnej dyskusji z treścią monografii wieloautorskiej pt. Obszary (nie)pewności w pracy współczesnego nauczyciela, która powstała pod redakcją Joanny Ludwiki Pękali i Katarzyny Białożyt-Wielonek. Książka zawiera trzynaście artykułów przyporządkowanych do dwóch rozdziałów. Pierwszy z nich wytycza pole problemowe wokół konstytutywnych dla tematyki publikacji kategorii pojęciowych, to jest: zawód nauczyciela, stany pewności i niepewności, poczucie zawodowej skuteczności, współczesne dylematy w pracy nauczyciela. Z kolei rozdział drugi skupia się na przykładach konkretnych działań edukacyjnych i możliwych inspiracjach dla praktyki edukacyjnej. Lektura poniższego, krytycznego omówienia monografii ma na celu ukazanie walorów, jak i ujawnienie słabości zaprezentowanych w niej raportów i przeglądów badań, oraz teoretycznych stanowisk wpisanych w ujętą w tytule problematykę pedeutologiczną.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies