Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strach w czasach wojny a lęk w edukacji

Tytuł:
Strach w czasach wojny a lęk w edukacji
Fear in times of war and anxiety in education
Autorzy:
Roksolyana Shvay
Data publikacji:
2025
Tematy:
pedagogika ogólna
dobrostan psychiczny
lęk
osiągnięcia szkolne
strategie radzenia sobie
stres
warunki wojny
general pedagogy
mental well-being
anxiety
school achievements
coping strategies
stress
war conditions
Opis fizyczny:
application/pdf
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the context of the challenges posed by war and stress, education emerges as a crucial instrument for children and young people to navigate difficulties and foster development despite adverse circumstances. This article examines various facets of the impact of war on the educational process, including alterations in learning methods, psychological effects on students and educators, and the development of stress coping strategies. Children are compelled to confront anxiety, instability, and conditions such as anxiety disorders and post-traumatic stress disorder. The necessity for psychological support for children and the adaptation of educational programs to wartime conditions is highlighted. While education can facilitate the integration and development of children, it necessitates the modification of methods and resourcesto meet the specific needs of students during periods of conflict. The article also provides recommendations for actions that schools and universities can implement to support students during times of hardship and promote their overall mental well-being.

W obliczu wyzwań związanych z wojną i stresem edukacja staje się kluczowym narzędziem dla dzieci i młodzieży – pomaga im radzić sobie z trudnościami i rozwijać się mimo trudnej sytuacji. Artykuł analizuje różnorodne aspekty wpływu wojny na proces edukacyjny, w tym zmiany w procesie uczenia się, skutki psychologiczne dla uczniów i nauczycieli oraz rozwój strategii radzenia sobie ze stresem. Dzieci muszą mierzyć się z lękiem, niestabilnością, cierpią na zaburzenia lękowe i zespół stresu pourazowego. Podkreślono konieczność wsparcia psychologicznego dzieci oraz adaptacji programów nauczania do warunków wojennych. Edukacja może pomóc w integracji i rozwoju dzieci, ale wymaga dostosowania metod i zasobów do specyficznych potrzeb uczniów w czasie wojny. Przedstawiono również sugestie dotyczące działań, jakie można podjąć w szkołach i na uczelniach, aby wspierać uczniów w czasach trudności i promować ich ogólny dobrostan psychiczny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies