Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ubóstwo edukacyjne i region w niemieckim dyskursie naukowym. Zarys zagadnienia

Tytuł:
Ubóstwo edukacyjne i region w niemieckim dyskursie naukowym. Zarys zagadnienia
Autorzy:
Ewa Przybylska
Data publikacji:
2020
Tematy:
ubóstwo edukacyjne
region
badania edukacyjne
kapitał społeczny
educational poverty
educational research
social capital
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The key categories of the article are ‚educational poverty’ and ‚region’. The author, based on an analysis of the literature on the subject and a secondary analysis of empirical research, sketches the relationship between these two terms on the example of the Federal Republic of Germany, especially from the perspective of the sphere of educational research. The question of the role of the education system in overcoming educational inequalities is important here. The review of German research on the care of small children, school, vocational, academic and rural education indicates both a number of activities that have already brought positive effects and evident deficits, the elimination of which is a challenge for politics, science and regional actors, and educational policy, in which both categories are gradually gaining importance.

Kluczowe kategorie artykułu stanowią „ubóstwo edukacyjne” i „region”. Autorka na podstawie analizy literatury przedmiotu i wtórnej analizy badań empirycznych szkicuje relację między tymi dwoma terminami na przykładzie Republiki Federalnej Niemiec, zwłaszcza z perspektywy sfery badań edukacyjnych i polityki oświatowej, w których obie kategorie sukcesywnie zyskują na znaczeniu. Ważną rolę odgrywa tu pytanie o wkład systemu edukacji w przezwyciężanie nierówności edukacyjnych. Przegląd niemieckich badań dotyczących opieki nad małym dzieckiem, edukacji szkolnej, zawodowej, akademickiej oraz edukacji w środowiskach wiejskich wskazuje zarówno na szereg działań przynoszących już pozytywne efekty, jak i ewidentne deficyty, których eliminacja stanowi wyzwanie dla polityków, przedstawicieli nauki i regionalnych aktorów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies