Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wybory edukacyjno-zawodowe uczniów/uczennic szkół ponadpodstawowych

Tytuł:
Wybory edukacyjno-zawodowe uczniów/uczennic szkół ponadpodstawowych
Educational and vocational choices of students in post-secondary schools
Autorzy:
Katarzyna Małgorzata Stanek
Emilia Palankiewicz-Mitrut
Data publikacji:
2023
Tematy:
educational choices
occupation
work
career
interests
wybory edukacyjne
zawód
praca zawodowa
kariera zawodowa
zainteresowania
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Educational and professional choices in the modern world are complex and take place at three/four stages of education (taking into account the 2017 reform of the education system). Young people from the higher grades of primary school (previously lower secondary school) are in the process of transitioning from the world of education to the world of work. It is a special time in this age group when a young person makes decisions that may have consequences for his or her career. The article is devoted to the educational and vocational choices of high school students while taking into account the research conducted. It refers primarily to the motives for choosing a secondary school, interests, as well as career plans. The main part of the article presents the results of research conducted among 236 high school students. The study also includes generalizations and conclusions from the research.

Wybory edukacyjno-zawodowe, które podejmowane są we współczesnym świecie, charakteryzują się złożonością, gdyż odbywają się na trzech/czterech etapach edukacyjnych (z uwzględnieniem reformy systemu oświaty z 2017 r.). Młodzież już od wyższych klas szkoły podstawowej (wcześniej gimnazjum) bierze udział w procesie przejścia ze świata edukacji do świata pracy. Jest to szczególny czas w tej kategorii wiekowej, kiedy młody człowiek podejmuje decyzje, które mogą mieć konsekwencje dla jego kariery zawodowej. Artykuł jest poświęcony wyborom edukacyjno-zawodowym uczniów/uczennic szkół ponadpodstawowych, z jednoczesnym uwzględnieniem przeprowadzonych badań. Odniesiono się w nim przede wszystkim do motywów wyboru szkoły ponadpodstawowej, zainteresowań, jak i planów zawodowych młodzieży. W części właściwej artykułu zostały zaprezentowane wyniki badań przeprowadzonych wśród 236 uczniów szkół ponadpodstawowych. W opracowaniu uwzględniono również uogólnienia i wnioski z badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies