Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Nauczyciel jako coach w procesie edukacyjnym

Tytuł:
Nauczyciel jako coach w procesie edukacyjnym
The teacher as a coach in the educational process
Autorzy:
Urszula Jeruszka
Data publikacji:
2023
Tematy:
nauczyciel
coaching edukacyjny
dialog
współpraca
coachingowy styl nauczania
teacher
educational coaching
dialogue
cooperation
coaching teaching style
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the article is to disseminate knowledge about the role of a teacher as a coach in the educational process. The understanding of the essence and sources of educational coaching was shown, coaching teaching style was characterized and dialogue as a basic tool in educational coaching was characterized, the need for mutual understanding, cooperation and partner teacher – student relations was referred to, and the potential and barriers associated with the implementation of the coaching approach in educational practice.

Celem artykułu jest upowszechnienie wiedzy na temat roli nauczyciela jako coacha w procesie edukacyjnym. Ukazano rozumienie istoty i źródeł coachingu edukacyjnego, scharakteryzowano coachingowy styl nauczania i dialog jako podstawowe narzędzie w coachingu edukacyjnym, odniesiono się do potrzeby wzajemnego rozumienia, współpracy i partnerskich relacji nauczyciel – uczeń oraz przedstawiono potencjał i bariery związane z wdrażaniem podejścia coachingowego w praktyce edukacyjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies