Tytuł pozycji:
Influencer jako nowy zawód na rynku pracy w opiniach studentów
Individuals, when making purchase decisions (among others), often rely on the opinions of third parties, including influencers. Their presence is not a new phenomenon; however, this profession has been re-explored in academia and has recently become subject to legal regulation. The aim of this article is to present the utilisation of social media and social networking sites by the information society, as well as to characterise the profession of influencer and influencer marketing, and to discuss the results of research conducted for academic purposes, which were utilised in the author’s master’s thesis.
Jednostki, podejmując decyzje zakupowe (i nie tylko), często posiłkują się opinią osób trzecich, w tym influencerów. Ich obecność nie jest nowym zjawiskiem, jednak od niedawna zawód ten jest ponownie eksplorowany w nauce, a także regulowany prawnie. Celem artykułu jest przedstawienie wykorzystania social mediów i portali społecznościowych przez społeczeństwo informacyjne, a także charakterystyka zawodu influencera i influencer marketingu oraz omówienie wyników badań przeprowadzonych w celach naukowych, wykorzystanych w pracy magisterskiej autorki.