Tytuł pozycji:
Students’ grit and their status in the job market
The aim of the study was to verify whether students’ grit is differentiated by their status in the labour market (employed vs. unemployed). The study employed a diagnostic survey method. The Short Grit Scale (Grit-S) developed by Angela Duckworth and Patrick Quinn was used. These researchers define grit as “passion and perseverance for long-term goals” (Duckworth, Quinn, 2009, p. 166). The research was conducted among 177 students aged 17 to 33 years (M = 20.25, SD = 2.12), studying full-time at the University of Opole. The analyses indicate that students who combine studies with work demonstrate a higher level of grit than those who only study. These results suggest that balancing academic and professional responsibilities may foster perseverance.
Celem badania było zweryfikowanie, czy upór studentów jest różnicowany przez ich status na rynku pracy (pracujący vs. niepracujący). W badaniu wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. Posłużono się Krótką Skalą Uporu (Grit-S) opracowaną przez Angelę Duckworth i Patricka Quinna. Badacze definiują upór jako „pasję i wytrwałość w realizacji długoterminowych celów” (Duckworth, Quinn, 2009, s. 166). Badania przeprowadzono wśród 177 studentów w wieku od 17 do 33 lat (M = 20,25, SD = 2,12), studiujących w trybie stacjonarnym na Uniwersytecie Opolskim. Z przeprowadzonych analiz wynika, że studentów łączących studia z pracą cechuje wyższy poziom uporu niż tych, którzy tylko studiują. Rezultaty te sugerują, że łączenie obowiązków akademickich z zawodowymi może sprzyjać wytrwałości.