Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Tożsamość narodowa we współczesnym świecie jako istotny element bezpieczeństwa narodowego na podstawie analizy treści podręczników dla szkoły podstawowej w Polsce

Tytuł:
Tożsamość narodowa we współczesnym świecie jako istotny element bezpieczeństwa narodowego na podstawie analizy treści podręczników dla szkoły podstawowej w Polsce
National identity in the modern world as an important element of national security based on the content analysis of textbooks for a primary school in Poland
Autorzy:
Ilona Urych
Data publikacji:
2023
Tematy:
national identity
education
primary school
national security
tożsamość narodowa
edukacja
szkoła podstawowa
bezpieczeństwo narodowe
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Considering the importance of national identity in the processes of strengthening state security, the institutional stage of its shaping, which takes place during primary school education and applies to all Polish citizens, was analyzed. Therefore, the aim of the research was a quantitative and qualitative analysis of the content of primary school textbooks on national identity on the example of Poland. This analysis proves compliance in this respect with the core curriculum, which strengthens the processes of constructing national identity as an important element of national security. The obtained research results made it possible to formulate recommendations for social practice in the field of constructing the national identity of students – young Polish citizens.

Biorąc pod uwagę istotne znaczenie tożsamości narodowej w procesach wzmacniania bezpieczeństwa państwa, analizie poddano instytucjonalny etap jej kształtowania, który odbywa się podczas edukacji w szkole podstawowej, i dotyczy wszystkich polskich obywateli. Dlatego też celem badań była ilościowa i jakościowa analiza treści podręczników szkoły podstawowej pod kątem tożsamości narodowej na przykładzie Polski. Analiza ta dowodzi zgodności w tym zakresie z podstawą programową, co wzmacnia procesy konstruowania tożsamości narodowej jako istotnego elementu bezpieczeństwa narodowego. Uzyskane wyniki badań pozwoliły na sformułowanie rekomendacji dla praktyki społecznej w zakresie konstruowania tożsamości narodowej uczniów – młodych obywateli Polski.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies