Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Edukacja żywieniowa w myśl zasad zrównoważonego rozwoju

Tytuł:
Edukacja żywieniowa w myśl zasad zrównoważonego rozwoju
Nutrition Education in Accordance with the Principles of Sustainable Development
Autorzy:
Jolanta Konieczny
Data publikacji:
2020
Tematy:
edukacja
żywienie
zrównoważony rozwój
edukacja wczesnoszkolna
badania pedagogiczne
education
nutrition
sustainable development
early school education
pedagogical research
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to present a broader scope of nutrition education which includes the knowledge of sustainable development. Presenting such a perspective allows us to create a model of education that helps us shape conscious consumers. In the first part, I present theo- retical premises of the idea of sustainable development, along with its impact on the economy, ecology and society. Then I go on to discuss the theoretical approach to nutrition education and its use in early school education. The second part of this article presents a discussion on the methodology of the research carried out among third grade students of a primary school, which is based on the triangulation of survey and interview techniques, where the method of diagnostic survey is used. Then, I discuss the results of the survey and present the children’s statements. The results of the research are finally summed up with the recommendations of the students participating in the study. Finally, I present the evaluation of theoretical premises and research results, as well as their comparison with the results of the pedagogical experiment carried out in 2015.

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie szerszego zakresu edukacji żywieniowej, w której ujęta zostaje wiedza z zakresu zrównoważonego rozwoju. Ujęcie takiej perspektywy pozwala na tworzenie modelu edukacji, kształtując świadomych konsumentów. W pierwszej części prezentuję teoretyczne założenia idei zrównoważonego rozwoju, prezentuję jej wpływ na ekonomię, ekologię i społeczeństwo. Następnie omawiam edukację żywieniową, ujęcie teoretyczne oraz wykorzystanie w edukacji wczesnoszkolnej. Druga część niniejszego wywodu to omówienie metodologii badań przeprowadzonych wśród uczniów klas trzecich szkoły podstawowej, która opiera się na triangulacji technik ankiety i wywiadu, gdzie wykorzystana zostaje metoda sondażu diagnostycznego. Kolejno omawiam wyniki przeprowadzo- nej ankiety oraz przedstawiam wypowiedzi dzieci. Podsumowaniem wyników badań są rekomendacje uczniów biorących udział w badaniu. Zakończeniem wywodu jest ewaluacja założeń teoretycznych i wyników badań oraz ich konfrontacja z wynikami eksperymentu pedagogicznego przeprowadzonego w 2015 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies