Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Creativity in Children and Pupils With Dyslexia

Tytuł:
Creativity in Children and Pupils With Dyslexia
Autorzy:
Jan Viktorin
Data publikacji:
2021-12-27
Tematy:
literature review
creativity
dyslexia
originality of thinking
positive aspects
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This literature review analyzes ten specialized papers which focus on the issue of higher creativity among children and pupils with dyslexia. The aim of the article is to determine the level of creativity in this group, what may might affect the level of creativity among them, and whether there are significant differences in some areas between children and pupils with dyslexia and intact (typically developed) children and pupils. In connection with dyslexia, its possible advantages – and not only disadvantages – are beginning to be discussed, which are developing in the context of possible shortcomings. In children and pupils with dyslexia, increased creative potential and excellent visualization skills have been reported. Based on foreign research, a significantly higher level of creativity was not clearly demonstrated in children and pupils with dyslexia in comparison with intact children and pupils.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies