Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Percepcja technik wychowawczych rodziców a zadowolenie z życia młodych osób w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości

Tytuł:
Percepcja technik wychowawczych rodziców a zadowolenie z życia młodych osób w okresie adolescencji i wczesnej dorosłości
Perception of the Parenting Techniques and Satisfaction with Life of Young People in Adolescence and Early Adulthood
Autorzy:
Anna Wołpiuk-Ochocińska
Małgorzata Marmola
Data publikacji:
2018
Tematy:
młodzież
etapy rozwoju
zadowolenie z życia
techniki wychowawcze
youth
stages of development
satisfaction with life
parenting techniques
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The authors analyze the satisfaction with life of young people in relation to the perception of the parenting techniques. 524 school and university students from the Podkarpacie region aged 13–22 were surveyed using the Inventory of Parental Discipline Techniques (IPDT) by Gała and the Student’s Life Satisfaction Scale (SLSS) by Huebner. The dominant technique used by parents is that of introduction to principles. Fathers use the technique of indifference more often than mothers. Mothers use the technique of power assertion more frequently as their children grow in age. Parenting techniques have a significant relationship with the level of life satisfaction of the adolescents and young adults, but at different stages of development different parental techniques are associated with their life satisfaction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies