Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Role of Speech Comprehension in the Early Stages of Theory of Mind Development in Children with ASD

Tytuł:
The Role of Speech Comprehension in the Early Stages of Theory of Mind Development in Children with ASD
Autorzy:
Karolina Krzysztofik
Katarzyna Mariańczyk
Data publikacji:
2021
Tematy:
autistic spectrum disorder (ASD)
theory of mind
speech comprehension
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In order to determine whether the reported association between the development of theory of mind (ToM) and speech comprehension in ASD children also exists at the early stages of ToM development, a group of 33 children with ASD and reduced ToM development were tested using the Belief understanding subscale of the SToMM and the Speech comprehension subscale of the IDS-P. The statistical analyses demonstrated that children with ASD presenting different levels of early ToM skills also have different levels of speech comprehension. Accordingly, supporting the development of speech comprehension can facilitate the acquisition of early ToM skills. At the same time, the results of a qualitative analysis also suggested that manipulating objects in space, moving them as well as moving themselves may help children with ASD to complete ToM tasks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies