Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

School Burnout and Depression Symptoms of Polish High School Graduates in the Context of COVID-19 Pandemic

Tytuł:
School Burnout and Depression Symptoms of Polish High School Graduates in the Context of COVID-19 Pandemic
Autorzy:
Joanna Kossewska
Katarzyna Tomaszek
Emilia Macałka
Gabriela Początek
Data publikacji:
2022
Tematy:
high school graduates; final exam
depression
time perspective
school burnout
depresja
wypalenie szkolne
matura
pandemia COVID-19
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
High school graduates usually suffer from stress one month before the final exams. The research’s aim was to compare the depression and burnout symptoms measured in April 2019 (before the pandemic) and in April 2020 (during the pandemic) in the Polish high school students. The results showed that the COVID-19 pandemic affected adolescent girls more than boys, leading to higher rates of depression, student burnout, and imbalanced time perspective. Females perceived lower family acceptance than boys. Males were less depressed and more burned out during the pandemic than before, while girls not only were more burned out but were also more depressed, were imbalanced in their time perspective, and perceived lower family acceptance during the COVID-19 pandemic than before the outbreak.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies