Tytuł pozycji:
Pisarz jako twórca i menadżer własnej sławy. O książce Dominiki Niedźwiedź Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya. Strategie, autokreacje, wizerunki
This article is a discussion of Dominika Niedźwiedź’s monograph entitled Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya. Strategie, autokreacje, wizerunki [How Tadeusz Żeleński created Boy. Strategies, autocreations, portraits], which analyses the pioneering literary marketing strategies applied by Tadeusz Żeleński (Boy) in Poland (such as building his own intellectual brand, creating and promoting texts as products tailored to the expectations of the audience, the commercialisation of talent and cooperation with other market players, e.g. the press, publishing houses and literary groups).
Artykuł stanowi omówienie monografii Dominiki Niedźwiedź Jak Tadeusz Żeleński stworzył Boya. Strategie, autokreacje, wizerunki, poświęconej analizie pionierskich na gruncie polskim strategii marketingowych w dziedzinie literatury stosowanych przez pisarza (takich jak budowanie własnej intelektualnej marki, tworzenie i promocja tekstów jako produktów dostosowanych do oczekiwań odbiorcy, komercjalizacja talentu, współpraca z innymi graczami na rynku, np. prasą, wydawnictwami, grupami literackimi).