Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dydaktyka na ćwiczeniach z powszechnej historii prawa – studium przypadku

Tytuł:
Dydaktyka na ćwiczeniach z powszechnej historii prawa – studium przypadku
Didactics in the General Legal History Exercises – a Case Study
Autorzy:
Piotr Michalik
Data publikacji:
2024
Tematy:
dydaktyka akademicka
metody dydaktyczne
ćwiczenia z powszechnej historii prawa
student-centered learning
Kahoot
Blackboard
academic didactics
didactic methods
general legal history exercises
student-centered learning
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In this article, the author presents in the form of a case study the causes, course, and effects of developing his didactic workshop of exercises in the general legal history in the context of the contemporary achievements of academic didactics. The main axis of the evolution of the author’s workshop, which took place in the era of the IT revolution and the COVID-19 pandemic, was the gradual transition from the use of methods appropriate for the teacher-centered learning (TCL), to methods aimed at student- -centered learning (SCL). The aim of the article is to contribute to the revival of the exchange of views and experiences by the academic teaching the history of law and other legal subjects, also in order to stimulate mutual evaluation of classes in the form of kind, but also critical peer feedback.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies