Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Parada Erika Satiego w perspektywie intermedialnej według teorii Wernera Wolfa

Tytuł:
Parada Erika Satiego w perspektywie intermedialnej według teorii Wernera Wolfa
Erik Satie’s Parade in the Perspective of Intermediality as per Werner Wolf’s Theory
Autorzy:
Anna Rusin
Data publikacji:
2022
Tematy:
Erik Satie
Werner Wolf
intermediality
metalepsis
20th century art movements
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Parade by Erik Satie, Jean Cocteau, and Pablo Picasso created in 1917 was pro-laimed the first surrealistic ballet, the cubist manifesto and succès de scandale. The article aims to examine the intermedial relations between the media that constitute the oeuvre regarding Werner Wolf’s typology of intermediality. The context of the analysis is provided by avant-garde movements that emerged in arts at the turn of the 20th century and determined the phenomena occurring within particular media. As a result, in the transmedial dimension, the impact of metalepsis can be observed. It leads to the disturbance in the narrative structure arising from the assumptions in a ballet scenario.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies