Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wykorzystanie gier wideo w edukacji międzykulturowej i językowej na przykładzie gry Ballady i Romanse

Tytuł:
Wykorzystanie gier wideo w edukacji międzykulturowej i językowej na przykładzie gry Ballady i Romanse
The use of video games in intercultural and language education: the case of the game Ballads and Romances
Autorzy:
Małgorzata Bieszczanin
Maciej Śledź
Adam Flamma
Data publikacji:
2024
Tematy:
educational media
intercultural education
language education
language competence
intercultural communicative competence (ICC)
literature in education
folk culture
game studies
educational games
Opis fizyczny:
application/pdf
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article examines the potential of using video games in intercultural and language education, emphasizing the interactive nature of games and the possibilities of engaging students. Video games, as a multimodal communication tool, offer immersive environments that can support the development of linguistic and intercultural competences through simulations of real-life situations and contact with diverse cultural contexts. Using the strategy of a single case study, the article analyses a reallife example of a game and the possibilities of its application in education, pointing out the ability of this medium to motivate students, support learning through play, and develop empathy and understanding for different cultures.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies