Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Origin of Humanistic Resocialisation Pedagogy in the Thought of Stanislaw Jedlewski: The Case of the State Department of Education and Science in Krzeszowice

Tytuł:
The Origin of Humanistic Resocialisation Pedagogy in the Thought of Stanislaw Jedlewski: The Case of the State Department of Education and Science in Krzeszowice
Geneza humanistycznej pedagogiki resocjalizacyjnej w myśli Stanisława Jedlewskiego na podstawie funkcjonowania Państwowego Zakładu Wychowawczo-Naukowego w Krzeszowicach
Autorzy:
Małgorzata Michel
Data publikacji:
2018
Tematy:
humanistic resocialisation pedagogy
State Department of Education and Science in Krzeszowice
Stanislaw Jedlewski
humanistyczna pedagogika resocjalizacyjna
Państwowy Zakład Wychowawczo- Naukowy w Krzeszowicach
Stanisław Jedlewski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tekst ma na celu prezentację genezy humanistycznego nurtu w pedagogice resocjalizacyjnej na przykładzie funkcjonowania Państwowego Zakładu Wychowawczo-Naukowego w Krzeszowicach. Jego założycielem i twórcą koncepcji funkcjonowania był Stanisław Jedlewski. Jego dzieło stało się później podstawą do stworzenia systemu metodyki pracy wychowawczej z młodzieżą społecznie niedostosowaną na gruncie pedagogiki resocjalizacyjnej. Artykuł prezentuje główne założenia powstałego systemu wychowawczego, jego cele, zasady, metody i formy pracy.

This article seeks to present the origin of humanistic thinking about the resocialisation process based on the example of the State Department of Education and Science in Krzeszowice. The facility was founded by Stanislaw Jedlewski, who, at the same time, developed his vision of how it should operate. His work laid the groundwork for the development of a methodological framework suitable for work with socially maladjusted youth, as part of resocialisation pedagogy. The article outlines the main assumptions of the educational system mentioned above, as well as its goals, principles, methods and forms of work.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies