Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Concepts of Animating Activities Developed and Constructed on the Ground of Polish Pedagogy: Historical-Comparative, Political-Institutional, and Paradigmatic-Applied “Loops”

Tytuł:
Concepts of Animating Activities Developed and Constructed on the Ground of Polish Pedagogy: Historical-Comparative, Political-Institutional, and Paradigmatic-Applied “Loops”
Koncepcje działalności animacyjnej rozwijane i konstruowane na gruncie pedagogiki polskiej: „zapętlenia” historyczno-porównawcze, polityczno-instytucjonalne i paradygmatyczno-aplikacyjne
Autorzy:
Dariusz Kubinowski
Data publikacji:
2019
Tematy:
pedagogy of animating activities
Polish pedagogy
the essence of animation
the aspects of animating activities
the social role of an animator
pedagogika działalności animacyjnej
pedagogika polska
istota animacji
oblicza działalności animacyjnej
społeczna rola animatora
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł poświęcony jest uwypukleniu i uzasadnieniu źródeł, dorobku i potrzeby dalszego rozwijania pedagogiki działalności animacyjnej. Autor wskazuje na wielorakie „zapętlenia” towarzyszące konstytuowaniu się tej stosunkowo nowej subdyscypliny pedagogicznej, odwołując się do historii i perspektywy porównawczej. Animacja stanowi oryginalną dziedzinę działalności pedagogicznej o istotnym potencjale edukacyjnym, społecznym i kulturotwórczym, a nawet gospodarczym. Dorobek polskiej pedagogiki działalności animacyjnej jest imponujący, ale mało znany na świecie. Autor przywołuje kluczowe ośrodki akademickie, publikacje naukowe, koncepcje dotyczące komponentów wiedzy o animacji, zwracając uwagę na potrzebę permanentnej jej aktualizacji.

The article highlights and justifies the sources, achievements and need to further develop the pedagogy of animating activities. The author points to the multiple “loops” accompanying the constitution of this relatively new pedagogical sub discipline, referring to history and a comparative perspective. Animation is an original field of pedagogical activity with a significant educational, social, cultural and even economic potential. The achievements of Polish pedagogy of animating activities are impressive but little known around the world. The author refers to key academic centres, scientific publications and concepts regarding components of knowledge about animation, noting the need for its permanent updating.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies