Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Koncepcje i dorobek Mariana Falskiego nadal są przydatne

Tytuł:
Koncepcje i dorobek Mariana Falskiego nadal są przydatne
The Concepts and Achievements of Marian Falski Are Still Useful
Autorzy:
Rafał Piwowarski
Data publikacji:
2019
Tematy:
elementarz
szkoły na wsi
sieć szkolna
uwarunkowania i konstruowanie sieci szkolnej
reformy edukacyjne
primer
rural schools
school network
conditions and construction of the school network
educational reforms
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Professor Marian Falski to many people, especially the older generation – is associated with the longest-used primer in Poland, which Falski was the author. For people involved in the organization of education and educational policy, as well as the history of education – the activity of M. Falski is associated with the broadly understood organization of education in the first years after the First World War (and for the next several decades) – primarily with the design of the school network, guidelines related to rural education. In later years Professor Falski spoke about the reforms of the entire school system – including on secondary education (significant work on “Mid-level education issues”), on the concept of collective municipal schools, or on the reformed education and works of the Committee of Experts at the beginning of the seventies of the twentieth century, preparing a report on the state of education.

Profesor Marian Falski wielu osobom, zwłaszcza starszego pokolenia, kojarzy się z najdłużej używanym w Polsce elementarzem, którego był autorem. Dla osób zajmujących się organizacją oświaty i polityką oświatową, a także historią wychowania – aktywność Falskiego wiąże się m.in. z szeroko rozumianą organizacją szkolnictwa już w pierwszych latach po I wojnie światowej (i przez następne kilkadziesiąt lat) – przede wszystkim z projektowaniem sieci szkolnej, wytycznymi odnoszącymi się do szkolnictwa na wsi. Profesor Falski w późniejszych latach wypowiadał się o reformach całego systemu szkolnego – w tym m.in. o szkolnictwie średnim (znacząca praca Problematyka organizacyjna szkolnictwa średnich szczebli), o koncepcji zbiorczych szkół gminnych czy o przygotowywanej reformie oświaty i pracach Komitetu Ekspertów, na początku lat 70. XX wieku przygotowującego raport o stanie oświaty.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies