Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Representation of the Child on Social Media: Interpretive Content Analysis of Parental Trolling TikTok Videos

Tytuł:
The Representation of the Child on Social Media: Interpretive Content Analysis of Parental Trolling TikTok Videos
Przedstawienie dziecka w mediach społecznościowych. Interpretatywna analiza treści filmów o charakterze parental trollingu opublikowanych w aplikacji TikTok
Autorzy:
Zuzanna Sury
Sara Zygmuntowicz
Ewelina Dziubla
Data publikacji:
2024
Tematy:
TikTok
child
parental trolling
sharenting
child welfare
child’s subjectivity
childrens’ rights
dziecko
dobro dziecka
podmiotowość dziecka
prawa dziecka
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wyniki jakościowej analizy treści siedmiu filmów o charakterze parental trollingowym, opublikowanych w aplikacji TikTok. Filmy zostały stworzone przez rodziców biorących udział w „wyzwaniach”, którzy nagrywali własne dzieci w sytuacjach ośmieszających lub stresujących je. Badanie dotyczy metod komunikacji, demografii użytkowników i znaczenia algorytmów w rozprzestrzenianiu się patotreści. Wyniki wskazują na możliwe psychospołeczne konsekwencje dla dzieci zbliżone do skutków doświadczania cyberprzemocy. Autorki opisują możliwe skutki nadużywania wizerunku dziecka dla przyszłych relacji rodzic–dziecko i na ryzyko normalizacji społecznej parental trollingu. Wskazują na potrzebę projektowania działań edukacyjnych dla rodziców oraz rekomendują kampanie społeczne i dalsze badania nad czynnikami determinującymi parental trolling, proponując dyskusję nad kompleksową edukacją w niemal wszystkich grupach wiekowych i nad terapeutycznym wsparciem dla dzieci dotkniętych nadużyciem publikacji ich wizerunków.

This article examines the phenomenon of parental trolling videos on TikTok, where parents engage in pranks involving their children as part of platform challenges. The study investigates communication methods, user demographics, and algorithmic influences on content dissemination. Findings suggest potential psychosocial implications for children resembling cyberbullying, raising concerns about future parent-child relationships and the risk of social normalization of abuse of children’s images on the Internet. Authors advocate for increased pedagogical education for parents, and recommend more social campaigns and research on predictors and effects of parental trolling, highlighting the need for holistic education and therapeutic support for children affected by the misuse of their image. The article shows some probable effects of publicizing images of children by parents, taking into account the impact of individual parents’ decisions on entire societies. This topic opens a new, relevant area of pedagogical reflection.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies