Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sytuacja pandemii a dostęp do edukacji ucznia ze spektrum autyzmu

Tytuł:
Sytuacja pandemii a dostęp do edukacji ucznia ze spektrum autyzmu
The situation of a pandemic and access to education for students with autism spectrum disorders
Autorzy:
Edyta Osękowska
Data publikacji:
2021
Tematy:
uczeń
szkoła
nauczyciel
rodzic
dom
spektrum autyzmu
pandemia
pandemic
student
school
teacher
parent
home
autism spectrum
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The time of the pandemic is an unknown reality that we all have to face. Remote education does not only affect the state of our knowledge. School is a place where peers meet every day to build their social relationships. For most students, education is primarily the lack of systematic learning, which results in school backlogs. Lack of direct relationships with peers and teachers is associated with a decrease in self-worth. For children on the autism spectrum, both the daily routine and the predictability of what will happen play an important and important issue in their development, education and proper functioning in society. Throwing out of the established rhythm of life evokes fear, frustration, and disturbs the sense of security. Classes conducted through a computer screen are a big challenge for a parent who has to become a teacher overnight, working with his child at home on the basis of the lesson material provided.

Czas pandemii to nieznana rzeczywistość, z którą musimy zmierzyć się wszyscy. Edukacja zdalna nie wpływa tylko i wyłącznie na stan naszej wiedzy. Szkoła jest miejscem, gdzie codziennie spotykają się rówieśnicy, którzy budują swoje relacje społeczne. Dla większości uczniów edukacja to przede wszystkim brak systematycznej nauki, co niesie ze sobą zaległości szkolne. Brak bezpośrednich relacji z rówieśnikami jak i nauczycielami wiąże się ze spadkiem własnej wartości. Dla dzieci ze spektrum autyzmu zarówno codzienna rutyna oraz przewidywalność tego, co będzie się działo odgrywa istotną i ważną kwestie w ich rozwoju, w edukacji oraz prawidłowym funkcjonowaniu w społeczeństwie. Wytrącenie z wypracowanego rytmu życia budzi lęk, frustrację, zaburza poczucie bezpieczeństwa. Zajęcia prowadzone przez ekran komputera, to duże wyzwanie dla rodzica, który z dnia na dzień musi stać się nauczycielem, pracując ze swoim dzieckiem w domu na podstawie przekazanego materiału z lekcji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies